Vietnam: Ho Chi Minh City en Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu Vietnam: Ho Chi Minh City en Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu

Vietnam: Ho Chi Minh City en Mui Ne

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Jorien

24 Augustus 2014 | Vietnam, Mui Ne

Allereerst bedankt voor alle lieve en leuke reacties! Erg leuk om te lezen! Wij zijn inmiddels alweer bijna 1,5 week in Vietnam, een erg mooi land met hele vriendelijke mensen. Vanuit Cambodja zijn we met een VIPbus naar Ho Chi Minh City gegaan. Ons visum hadden we van tevoren al geregeld, dus de grensovergang verliep een stuk soepeler dan bij Cambodja. Aangekomen in Ho Chi Minh City werden we met een taxi naar ons guesthouse gebracht. Daar werden we gelijk al opgelicht, want later bleek dat ons guesthouse vlakbij de plaats was waar we door de bus waren afgezet, de taxi chauffeur heeft gewoon een rondje gereden en ons op precies dezelfde plek weer afgezet! Bovendien had hij met de meter geknoeid en ook nog eens veeeeel te weinig wisselgeld teruggegevem waardoor we met het wisselgeld niet eens een stukje fruit konden kopen. Omgerekend hadden we uiteindelijk zo'n 20 euro voor een onnodig taxiritje betaald. Sowieso zijn de mensen daar erg makkelijk in het zelf toe eigenen van fooi, dus opletten geblazen! Het mooie was dat we dezelfde taxichauffeur op dezelfde plek later die dag weer nieuwe slachtoffers probeerde te maken dus wij zijn gelijk naar hem toegegaan om ons geld terug te eisen. Met een beetje imponeren en blaffen (dat was niet heel moeilijk want wij waren minstens een kop groter en twee keer zo breed) hebben we dit uiteindelijk ook gekregen!

In Ho Chi Minh vonden we sinds tijden weer een echte bakker, dus heerliji croissantjes gegeten! We zijn naar het War museum geweest, wat vol hangt met foto's van de oorlog en alle slachtoffers met aangeboren afwijkingen ten gevolge van alle chemicaliën die rondgestrooid zijn. Erg indrukwekkend. Tevens hebben we een motor gekocht!!!! Via een Canadees backpackersstel die de omgekeerde tocht hadden gemaakt, namelijk van Hanoi naar Ho Chi Minh. De motor bevat rekken aan de zijkant en achterkant van de motor waar we al onze bagage kwijt kunnen. Ik zag het totaal niet zitten om zelf te gaan rijden, dus nu ik bij Dennis achterop kan is dat een mooie oplossing.

Verder hebben we in Ho Chi Minh eigenlijk niet zoveel gedaan. Ik was al een tijdje ziek namelijk en dat werd op een gegeven moment zo erg dat we besloten naar het internationale ziekenhuis te gaan. Daar kreeg ik gelijk een infuus ingebracht waar bloed uit werd afgenomen en wat medicijnen door werden toegediend. Wonder boven wonder was ik niet uitgedroogd en mocht ik met een tas vol medicijnen weer naar huis.

Om uit te kunnen zieken besloten we met de motor richting het strand te gaan. Om en nabij steden zijn de wegen een grote chaos, de reden dat ik niet durf te rijden, maar Dennis slaat zich er hartstikke goed doorheen. We hebben ook al een lekke band gehad. We reden ergens in the middle of nowhere toen de motor ineens begon te stuiteren, echt doodeng. 'Gelukkig' had Dennis dit pas ook in Nederland met de leenmotor mee gemaakt en wist hij het stuur recht te houden zodat we niet omvielen. Daar stonden we dan, geen idee waar we uberhaupt waren en alleen maar weilanden om ons heen! Onze pogingen om vrachtwagens aan te houden mislukten in eerste instantie,  iedereen zwaaide vrolijk terug (we zijn sowieso al een hele bezienswaardigheid daar, als je wil kan je de hele dag rondrijden en terugzwaaien naar mensen). Uiteindelijk stopte er een vrachtwagen. Dennis probeerde hem zover te krijgen om de motor in te laden en ons naar een stadje te rijden. Dat begreep hij echter niet. Zijn oplossing: de band oppompen! Nou vooruit, iets is beter dan niets. Dus na de band opgepompt te hebben gingen we er snel vandoor,  voordat hij weer leeg zou zijn. Gelukkig bleek het eerstvolgende stadje vlakbij en konden we onze band laten plakken. Wat een avontuur ;-)

Inmiddeld zitten we zo'n 5 dagen in Mui Ne, een badplaats waar we in een luxe bungalowpark met zwembad verblijven. Het is hier heerlijk en we hebben volop zon! Ons leven bestaat hier uit zwemmen, slapen, lezen, eten en spelletjes doen. Ideale plek dus om uit te zieken, wat inmiddels ook gelukt is! Vanmorgen zijn we per jeep naar de white sand dunes geweest om de zonsopgang te bewonderen.

Morgen gaan we deze heerlijke plek weer verlaten en rijden we naar Da'lat, dit schijnt een prachtige stad in de bergen te zijn. Hier hebben we een hotel geboekt met sauna, hottubes, een luxe douche en elke dag ontbijtbuffet. Heel vervelend vooruitzicht dus!!!! Vanaf daar gaan we verder op de Ho Chi Minh trail, de route naar Hanoi door het binnenland heen, omdat de route langs de kust levensgevaarlijk is, en gaan we weer back to basic leven ;-)

• 24 Augustus 2014 - 13:09

Els Uneken:

Jeetje jongens wat een verhalen. Ben blij te horen dat je weer opgeknapt bent Jorien. Wat een goed idee om die motor over te nemen en wie weet kunnen jullie hem aan het einde ook weer verkopen. Wij zijn nu aan ons laatste weekje in frankrijk bezig, zitten in de pyreneeen en is nu heerlijk hier.
    Jullie hebben al heel wat meegemaakt en zijn nog niet eens op de helft! Blijf genieten en vooral jullie verhalen door vertellen,
    Dikke knuf, bert en Els

• 24 Augustus 2014 - 14:29

Agnes:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Blij dat je je ook weer beter voelt!

• 24 Augustus 2014 - 16:30

Bas Es En De Kinders:

Leuk te lezen dit avontuur.... Heeel veel plezier ;)

• 24 Augustus 2014 - 17:27

Kitty En Robert:

Leuk en erg herkenbaar om te lezen! Wij vliegen morgen terug naar NL vanuit Hanoi na drie weken Vietnam. Je moet zeker naar Hoi An. Dat is echt geweldig en je moet er eigenlijk kookles nemen bij Red Bridge en kleren laten maken. Als je in het noorden bent is Mai Chau een goed alternatief voor Sappa. Minder toeristisch en erg mooi!! Veel plezier en geniet van het goedkope bier! Kitty en Robert

• 24 Augustus 2014 - 22:38

Gerda En Hans:

Wat een verhaal en belevenissen weer. Nog maar zo kort onderweg!
    Geniet ervan.

• 25 Augustus 2014 - 08:17

Jose:

jee, wat een verhalen en nog 2 maanden te gaan!
    Fijn dat het weer beter gaat en heerlijk die luxe!!Dat went heel snel. Goed opgelost zo met die motor!

Veel plezier hoor en ik geniet van jullie verhalen........

• 25 Augustus 2014 - 08:53

Berber:

Wat ontzettend fijn om te horen dat je bent opgeknapt! En wat leuk om jullie verhalen te lezen. Haha dat is nog eens een goede oplossing om een motor te kopen met bagagerekken :)

Heel veel plezier in Da'lat en geniet ervan!

• 26 Augustus 2014 - 16:04

Marit:

heyyy broertje en schoonzussie
    wat een gaaf verhaal! ik ben net naar kareltje geweest en daar gaat het helemaal goed mee ik werd vriendelijk begroet met kopjes aan me been. Ik kijk uit naar een nieuw verhaal
    groetjes je zussie

• 28 Augustus 2014 - 12:27

Femke:

Wat een heerlijke avonturen en mooie foto's!! Kan niet wachten tot het volgende verhaal :)
    Blijf zo heerlijk genieten!!