Maleisie en Singapore - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu Maleisie en Singapore - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu

Maleisie en Singapore

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Jorien

03 Oktober 2014 | Thailand, Phuket

In Maleisië zijn we korter gebleven dan we vantevoren gepland hadden. Dit kwam doordat mn broertje ons de tip had gegeven om ook nog even naar Singapore te gaan, wat ten zuiden van Maleisië ligt. Veel bezienswaardigheden in Maleisië bevinden zich echter ten noorden van de hoofdstad Kuala Lumpur.  Omdat we ook veel tijd in Thailand willen doorbrengen hebben we er dus voor gekozen om wat korter in Maleisië te blijven en dan via Singapore weet naar Thailand te vliegen. Dit kwam ook het beste uit met een visum. In Thailand krijg je namelijk een visum voor 30 dagen als je met een vliegtuig binnenkomt en slechts voor twee weken als je over land binnenkomt.

De eerste dagen in Maleisië zijn we in Kuala Lumpur geweest. Wat is dat een geweldige stad zeg! Na alle armoede die we in Vietnam waren tegengekomen was dit even een compleet andere wereld. De stad is rijk en straalt veel luxe uit. Dit is merkbaar aan bijvoorbeeld de vele overdekte shopping malls,  die soms wel 8 verdiepingen hoog kunnen zijn met veel dure winkels en de overdekte straten waar je doorheen kunt lopen. De prijzen zijn, vanzelfsprekend,  ook een stukje hoger dan in Vietnam.  De stad is bekend om de Petronas Twin Towers die, zeker in het donker, prachtig zijn omdat ze helemaal verlicht zijn. In de torens zit ook een shopping center waar Dennis een nieuwe lens voor onze camera heeft gekocht. Inmiddels wordt dan ook van elke hoek van de straat een foto gemaakt ;-)

In de skybar van een hotel tegenover de torens hebben we op de 32e verdieping van het uitzicht van de torens genoten.

Hierna zijn we met de bus naar Melaka gegaan. Een klein, sfeervol stadje waar een rivier doorheen loopt en veel oude details zichtbaar zijn. Hier hebben we in het gemeentezwembad gezwommen. Grappig detail: het zwembad is telkens 1,5 open en sluit daarna weer een uur omdat de badmeesters dan pauze nodig hebben ;-)

Verder hebben we nog een boottochtje gemaakt en zaten we savonds lekker aan het water. We hebben ook nog een avondje zitten saté fonduen. Lijkt op kaasfonduen, maar dan moet je vlees in kokende satesaus gaar maken. Er stond maar liefst een uur wachttijd voor dit restaurant! Het viel ons uiteindelijk een beetje tegen,  maar wel leuk om geprobeerd te hebben.

De volgende bestemming was dus Singapore.  Hier wil je liever niet te lang blijven omdat een slaapplek niet te betalen is! Wij hebben er twee nachten doorgebracht en betaalden voor een klein smoezelig kamertje in een guesthouse zonder ramen en met gedeelde douche net zoveel als voor 5 dagen in een driesterren hotel in Vietnam! Maarrrrr we hebben er geen spijt van. Ook Singapore is een ontzettend leuke en rijke stad en heeft een nog veel leukere dierentuin. Hier zijn we gisteren een dagje heen geweest,  het is een van de mooiste dierentuinen die ik ooit gezien heb. Ze hebben de omheining van de dierenverblijven zoveel mogelijk weggewerkt met begroeiing of op natuurlijke wijze met bv water. Hierdoor kon je behoorlijk dicht bij de dieren in de buurt komen. Sommige dieren liepen vrij rond, zo lag er ineens een meter grote leguaan op ons pad en de apen waren in bomen boven ons te vinden.

We hebben ons dus prima vermaakt in deze welvarende landen! Bizar is het wel, het ene moment wordt er op slechts een houtvuurtje op de grond een complete maaltijd voor je bereid, het volgende moment loop je tussen de gucci en prada winkels in een compleet overdekte shopping mall!

Op het moment dat ik dit schrijf zitten we weer in het vliegtuig. Deze keer op weg naar Phuket!  Onze laatste maand is aangebroken en die gaan we nog even vol benutten! Te beginnen met heerlijk relaxen op een van de eilandjes die rondom Phuket liggen. Extreem vervelend vooruitzicht!

• 03 Oktober 2014 - 07:50

Jurgen:

Leuk om weer iets te lezen:) Die tegenstellingen zijn altijd heel bijzonder om te zien inderdaad he.

Lekker shoppen Dennis!! Geniet er maar van. In Nederland heb je er geen tijd meer voor;)

Relaxte nog ff op die eilanden daar!! Schijnt niet verkeerd te zijn..

• 03 Oktober 2014 - 08:19

Berber:

Wat leuk om te lezen en jullie weer even te zien op de foto's, ziet er super uit! :) En jullie hebben nog heerlijk een hele maand, helemaal van genieten. Op zon eilandje rond Phuket komt dat wel goed denk ik.

Groetjes!

• 03 Oktober 2014 - 08:23

Christel:

daar ben je weer.
    Goed om te lezen dat jullie reis zo afwisselend is.
    Wat een avontuur.

Geniet nog lekker,en tot gauw.

Groetjes,Christel

• 03 Oktober 2014 - 12:17

Astrid:

Tja, je moet keuzes maken; na Kuala Lumpur, Melaka en Singapore nu naar Phuket. Vervelend vooruitzicht hoor ;) Leuk die foto's van Melaka; vonden wij ook een heel mooi stadje met al die Nederlandse straatnamen en gebouwen. Echt heel grappig! Was die foto van China Town in de laatste serie in KL gemaakt? Veel plezier nu weer in Thailand. Ben benieuwd wat jullie daar nog allemaal gaan doen! Groetjes!

• 03 Oktober 2014 - 18:51

Marit En Jeffrey:

Hallo leuk om te lezen dit wij zitten nu lekker in de Alpen over onze volgende vakantie in Schotland te denken;) gelijk vrijnemen als we thuis zijn!! Veel plezier nog xx het andere vakantie duo

• 08 Oktober 2014 - 11:30

Claudia:

Jorientje en Dennis!!

leuk om van jullie te lezen... laatste maand zeg! Wat leuk dat jullie bijna terug zijn! Maarrrrr genieten jullie dus nog volop van dese laatste maand!

Liefs,

claudia