Chiang Mai en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Jorien

14 Oktober 2014 | Thailand, Ayutthaya

Ons verblijf in Phuket is maar van korte duur geweest helaas. We werden er namelijk compleet weggeregend en omdat er geen uitzicht op verbetering was besloten we na drie dagen dat het mooi geweest was en hebben we een vliegticket naar de zon geboekt: Chiang Mai, in het noorden van Thailand. Dit bleek een goede beslissing te zijn, want we hebben er volop zon gehad!

Chiang Mai is een ontzettend gezellige stad waar je je met gemak een week kan vermaken.  Dit hebben we dan ook gedaan. We hadden een prima guesthouse met zwembad op loopafstand van het centrum en de night bazaar. De eerste dag hebben we ons aan het zwembad en bij de nightbazaar vermaakt. De dag erna hebben we een tweedaagse jungletocht gemaakt. Deze toer omvatte het bezoeken van een vlindertuin, een olifanten tocht door de jungle, het bezoeken van twee watervallen inclusief zwemmen eronder, raften, bamboevaren, uiteraard het maken van de jungletocht en op de top van de berg overnachten in een houten hut. Superleuk allemaal! Dennis nam me mee op sleeptouw omdat de conditie van mijn knieen en beenspieren niet zo denderend (meer) zijn, maar met zijn hulp ging het redelijk goed. We hebben ons in elk geval prima vermaakt!  In Nederland vond ondertussen mijn diploma uitreiking plaats die ik helaas heb moeten missen,  maar een jungletocht is een leuk alternatief!

De dag erna werd ik uiteraard wakker met enorm veel spierpijn, en tijdens het raften had ik een spiertje in mn voet verrekt. Wat kan je dan beter doen dan een dagje naar de warmwaterbronnen gaan en daar een voet/kuitmassage nemen!
Een heerlijk relaxte dag dus, waar we ook lekker konden zwemmen in warm mineraalwater. De dag hebben we afgesloten met drie cocktails in combinatie met een avondje poolen, het leven in Thailand is zo slecht nog niet :-)

Verder hebben we nog twee dagen met een scooter door de bergen heen gereden.  We hadden eindelijk profijt van het Internationale rijbewijs, want we waren de straat nog niet uit of werden al door de politie aangehouden,  overigens erg vriendelijke mensen hier! Het verkeer is een wereld van verschil in vergelijking met Vietnam. Hier gelden weer regels en daar houdt men zich ook aan. Eigenlijk wel vergelijkbaar met het verkeer in Nederland.  Het rijdt lekker ontspannen (zolang je tenminste op de juiste weghelft blijft rijden, ze rijden hier links en dat waren we even vergeten). Het rijden door de bergen was erg leuk. We kwamen op een gegeven moment uit bij een stadje vol met winkeltjes waar ze hamdgemaakte spullen van hout verkochten. Jammer dat we met het vliegtuig zijn, anders hadden we de boel daar leeggekocht!

De laatste dag in Chiang Mai hebben we een kookcursus gedaan. We hebben er salades, springrolls, currypasta, currysaus, soep, fried bananas en mango sticky rice leren maken.  Gelukkig kregen we er een kookboekje bij, zodat we ook in Nederland een poging kunnen wagen om het te maken. Een hele leuke ervaring was het in elk geval, en nog lekker ook.

'S avonds zijn we met de nachttrein naar Ayutthaya gegaan. Ook hier hadden we weer een guesthouse met zwembad gevonden, wat erg lekker is in alle warmte. Vandaag hebben we met een tuktukker een ronde door de stad gemaakt. Tempels, boeddha's en de floating market wisselden elkaar af. Dat was absoluut de moeite waard, al zijn we nou wel weer even verzadigd op cultureel gebied.  Morgen vertrekken we naar Khao Yai National Park, waar zelfs nog wat tijgers en beren schijnen te leven. We hopen er weer een mooie trekking te kunnen maken :-)

• 14 Oktober 2014 - 20:09

Bert :

Jongens wat leuk om weer eens van jullie te horen! We herkennen al een paar plekken waar Els en Ik ook geweest zijn , we kunnen niet wachten om er ook weer heen te gaan! Jammer dat het slecht weer was in Phuket, maar dit is een beter alternatief. Zodra jullie thuis zijn komen we wel even het Thaise eten proeven!

Veel plezier nog!!

• 15 Oktober 2014 - 01:56

Manouk:

Ha! Wat leuk om weer een verslag te lezen! Wat gaat de tijd toch snel, maar geniet er nog lekker van!!

• 15 Oktober 2014 - 11:43

Berber:

Wat fijn om te lezen hoe goed het gaat en leuk jullie weer even te zien :) Jullie maken ook zoveel leuke dingen mee, dat wordt straks echt een hele dag bijpraten!

Heel veel plezier in het National Park, kijken jullie wel uit met die tijgers en beren?? ;)

Hier is alles goed, uitreiking was leuk maar als ik kon kiezen had ik zeker met jullie willen ruilen. Nog even helemaal van genieten samen.

Groetjes,

Berber

• 15 Oktober 2014 - 13:27

Nannette Dijkman:

Lieve globetrotters,
    Ontzettend leuk om iedere keer weer jullie reisverslag te lezen en te zien met bijbehorende foto's!!
    Wat een indrukken doen jullie iedere keer weer op
    Aan de andere kant van de Pacific houden wij ons druk bezig met Ellory Belle en genieten intens van haar en zijn we allemaal bezig in onze nieuwe rol van Grootouders en ouders
    Heel veel plezier nog de laatste weken alweer take care
    Liefs Nannette

• 16 Oktober 2014 - 09:23

Christel:

Ha die Jorien en Dennis,

wat een heerlijke weekjes in Thailand.
    Goed om weer wat te horen en het is ook genieten van de mooie foto's.
    Nog een paar weekjes voor jullie,wat vliegt de tijd.
    Geniet nog extra de laatste weekjes.

En ik hou me aanbevolen voor een workshop thais koken.

Groetjes
    Christel

• 16 Oktober 2014 - 16:58

Gerda En Hans:

We hebben iedere keer uitgekeken naar jullie belevenissen, geniet er nog van die laatste weken.

• 17 Oktober 2014 - 19:24

Jeffrey En Marit:

Dennis en Jorien!!

Wat leuk om weer wat te lezen!!
    Wij zijn ook weer thuis na een heerlijke vakantie van 4000 km. Weer wereld reizigers tegen gekomen Enzo:)
    Maar dat wij nu thuis zijn betekend ook dat jullie bijna thuis zijn!! Geniet er nog van de laatste weken!!

Xxxx Jeffrey en marit

• 13 November 2014 - 17:46

Femke:

Ha reiziger,

Jullie zijn allang weer terug, maar lees nu dit berichtje pas :s
    Wat een heerlijke dingen hebben jullie nog gedaan!!
    Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van jullie kookcursus ;)

Dikke kus en tot snel!

• 13 November 2014 - 17:47

Femke:

Haha, reizigerS natuurlijk :)