Laatste reisverslag - Reisverslag uit Klong Praw Beach, Thailand van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Klong Praw Beach, Thailand van Dennis en Jorien - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Jorien

29 Oktober 2014 | Thailand, Klong Praw Beach

Hier volgt helaas alweer het laatste reisverslag van onze fantastische reis, geschreven van onder een palmboom op een prachtig strand met groenblauwe zee op het tropische eiland Ko Lanta, waar we de laatste dagen van onze reis hebben doorgebracht.

Na Ayutthaya zijn we naar het nationale park Khao Yai gegaan, een park dat vlakbij Bangkok ligt. Hier hebben we de meest fantastische jungle tocht van onze reis gehad. Een jungle tocht zoals een jungle tocht hoort te zijn! Er waren geen wandelpaden dus we moesten over de boomstammen, takken en door de lianen heenlopen. Muisstil om de kans te vergroten om dieren te zien. Er leven namelijk nog wilde olifanten, een paar tijgers, beren, slangen, veranen, wilde honden en apen. Op veel plaatsen zagen wij de voetafdrukken van olifanten op het pad en van beren in de boom. Twee maanden geleden is er nog een bioloog die vogels aan het spotten was aangevallen door een beer. Als je met een groepje bent vallen ze in principe niet aan dus daar hoefden we niet bang voor te zijn. Tijdens de tocht hebben we veel apen en gibbons van dichtbij gezien, echt geweldig! Toen Dennis en ik bij een waterval in de buurt opnieuw apen zagen en deze volgden dook er ook ineens een veraan op waar wij natuurlijk gelijk achteraan liepen. Op dat moment besefte ik me even niet dat deze dieren gewoon hartstikke gevaarlijk waren. Dat besef kwam later. We reden in de schemering met de pick up weer naar de uitgang van het park toen de gids bij het water ineens stopte. Daar zagen we twee wilde honden en een veraan die in het water een hert het water in hadden getrokken, deze hadden verzopen en aan het opeten waren. De natuur op zijn puurst, de gids vertelde dit maximaal twee keer per jaar te zien dus we hadden geluk!

De dag erna zijn we naar Bangkok gegaan, waar we de weekendmarkt bezocht hebben. Dit schijnt de grootste markt van de wereld te zijn, wat ik gelijk wil geloven. Hier kan je dagen doorheen slenteren als je daar zin in hebt. Bangkok zelf vinden wij verder te groot, dus veel tijd hebben we er niet doorgebracht. In plaats daarvan hebben we de bus weer naar het zuiden, ditmaal naar Krabi, gepakt in de hoop daar deze keer wel mooi weer aan te treffen. En dat is gelukt!  We zaten in een hotel op loopafstand van het strand en zon. Dennis heeft er een dag kunnen rotsklimmen, iets waar hij zo ongeveer de hele vakantie al naar heeft uitgekeken en hij heeft het super naar zn zin gehad. S avonds hebben we een massage genomen, Dennis een thaise massage (full body) en ik weer een voetmassage. De massage van Dennis was hilarisch om te zien. Een dikke thaise dame die bovenop Dennis aan het wandelen was en bewegingen maakte die me aan heel iets anders deden denken ;-)

De dag erna zijn we gaan snorkelen bij Ko Phi Phi in de buurt. Met een grote luxe boot voeren we naar de duik en snorkelplaatsen toe. Hier zwommen we boven het koraalrif, gekleurde visjes en zelfs een heleboel haaien tussen de 1 en 1,5 meter lang die vlak langs ons zwommen. De instructrice ziet er normaal een paar keer per jaar hooguit 5, wij zagen er een stuk of 20, weer geluk dus. Dat was toch wel het hoogtepunt van de dag! Helaas is mijn telefoon deze dag verzopen dus alle berichtjes die na 23 oktober zijn verstuurd heb ik niet ontvangen en tot ik een nieuwe telefoon heb ben ik dus alleen per mail bereikbaar of via Dennis zn telefoon.

Omdat we Krabi nog niet tropisch genoeg vonden zijn we naar het eiland Ko Lanta gegaan, waar we in een resort zitten in een bungalow met uitzicht over het zwembad en de zee. Dit is het paradijsje waar we gehoopt hadden onze reis te kunnen afsluiten. Elke dag zon, zee en strand, wat kan je nog meer wensen? Helaas vliegen we vanavond weer terug naar Bangkok en vertrekt ons vliegtuig morgennacht weer naar Nederland. Vrijdag om 9.15 Nederlandse tijd zullen we weer landen op schiphol. Zin om iedereen weer te zien en onze poezen te knuffelen hebben we wel, maar wat vinden we het jammer dat er aan deze fantastische reis alweer een einde is gekomen. Een ding is zeker, we zijn allebei ontzettend blij de gelegenheid gehad te hebben deze reis te kunnen maken,  een geweldige ervaring waar we met veel plezier op kunnen terugkijken.

We willen iedereen bedanken voor alle leuke reacties die we via de site, mail en app hebben gekregen. Dat was erg leuk om te lezen en we kijken er naar uit jullie snel weer in Nederland te zien!

• 29 Oktober 2014 - 08:11

Christel:

Hoe fantastisch zien jullie laatste dagen eruit!!!!
    En wat een prachtige laatste foto.

Tot snel en goeie thuisreis.

Groetjes
    Christel

• 29 Oktober 2014 - 08:26

Ine:

Wow! Wat hebben jullie veel beleefd! Ben benieuwd! Goede thuisreis en veel zitvlees... Dat zullen jullie wel niet meer hebben na zulke intensieve maanden! Knuf!! Hoewel Lotje en Karel het prima hadden zullen ze ook blij zijn. Doei!

• 29 Oktober 2014 - 08:46

Berber:

Dat klinkt heerlijk, lekker nog even kunnen ontspannen dus de laatste dagen! :) Veel succes voor de terugreis, een lange vlucht en de afsluiter van jullie super reis. (wat is het snel gegaan!!)

Wij hebben iig zin je weer te zien en om alle verhalen te horen!

Liefs,
    Berber

• 29 Oktober 2014 - 09:05

Astrid:

Nou, dat was inderdaad een fantastische reis als ik afga op alles wat jullie zo hebben geschreven!
    Straks keer op keer alles weer beleven bij het maken van een fotoboek en het laten zien en erbij vertellen. ( denk zo maar dat jullie een boek gaan maken;-)
    Geniet nog van de laatste dag in Thailand. Een hele goede vlucht en tot kijk in Zeist!
    Veel groetjes, Astrid

• 29 Oktober 2014 - 17:50

Saskia:

Wow, dat klinkt ontzettend gaaf zeg!! Wat veel hebben je nog gezien en gedaan?! Heerlijk de laatste dagen op zo'n mooie plek! Mooie foto's ook weer! Hele goede reis terug!
    Liefs,
    Saskia

• 30 Oktober 2014 - 09:18

Josë:

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad!! En wat was het leuk om die fantastisch geschreven avonturen te lezen!
    Prachtige foto's ook!!!
    Goede reis naar huis en tot snel

José

• 03 November 2014 - 00:52

Sette:

Een jungle tocht zoals de boekjes rieten mutsje ontbrak bast maar Vd rest klinkt het heel gaaf! Maar mannnnn wat is de tijd gevlogen!
    3 maanden klonken lang maar voor je t weet waren de terug!

• 13 November 2014 - 17:56

Femke:

Wat een reis en wat een ervaringen!!
    Hoop de verhalen snel life te horen :D
    En nog meer foto's te zien!

Sterkte met acclimatiseren in Nederland.